بادی وزید.... مطلب ارسالی از بنت الزهرا
يا صاحب الزمان

آخرین مطالب وبلاگ

بادی وزید.... مطلب ارسالی از بنت الزهرا

image

به متوکل گفتند: «هیچ کس این چنین رفتار نمی‏کند که تو در مورد علی بن محمد تقی علیه‏ السلام با خود رفتار می‏کنی، زیرا هر وقت وارد منزل تو می‏شود، هر کس که در خانه است او را خدمت می‏کند به حدی که نمی‏گذارند که پرده را بلند کند و در را باز کند و اگر مردم این را بدانند می‏گویند: «اگر خلیفه به شایستگی او برای این امر معتقد نبود به این نحو با او رفتار نمی‏کرد.» بگذار وقتی داخل خانه می‏شود خودش پرده را بلند کند و مثل بقیه باشد.

پس متوکل دستور داد که کسی به امام هادی علیه‏ السلام خدمت نکند و پرده را از جلوی او بلند نکند. متوکل بسیار اهتمام داشت که از خبرها و مطالبی که در منزلش واقع شده مطلع شود، به ناچار کسی را گماشته بود که خبرها را برای او می‏نوشت.
پس آن مرد برای متوکل نوشت که: «وقتی علی بن محمد علیه السلام داخل خانه شد، کسی پرده را از جلوی او بلند نکرد، ولی بادی وزید و با قدرت آن باد، پرده بلند شد و آن حضرت بدون زحمت داخل گردید.» متوکل دستور داد که مواظب بیرون رفتنش باشند. دوباره آن گماشته ‏ی متوکل نوشت که: «بادی برخلاف مسیر باد اولی وزید و پرده را بلند کرد و آن حضرت بدون زحمت بیرون رفت.» متوکل دید که در این کار فضیلت حضرت هادی علیه ‏السلام بیشتر ظاهر می‏شود پس به ناچار دستور داد که طبق گذشته رفتار کنند و پرده را از پیش او بلند نمایند. [۱] .
(شبیه این معجزه از امام رضا علیه‏ السلام نیز دیده شده است.)

پی نوشت ها:
[۱] منتهی الآمال.



کمپین عاشقان ظهور مهدی عجل الله

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: امام علی نقی (ع) (مطالب) ، ،
----- -----
برچسب‌ها: