پایان ساخت ضریح امامین عسکریین(ع)
يا صاحب الزمان

آخرین مطالب وبلاگ

پایان ساخت ضریح امامین عسکریین(ع)

مدیر اجرایی ضریح امامین عسکریین اعلام کرد؛

پایان ساخت ضریح امامین عسکریین(ع)

امام هادی،امام حسین عسکری،ساخت ضریح امامین عسکرین،ضریح سامرا،سامرا

در صورت فراهم شدن شرایط امنیتی مناسب در شهر سامرا، این ضریح به سرعت به این شهر انتقال یافته و کار نصب آن در مدت 60 روز انجام خواهد شد.

عقیق: مدیر اجرایی ضریح امامین عسکریین(ع)، اعلام کرد: کار ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) پایان یافته و در صورت فراهم شدن شرایط امنیتی مناسب در شهر سامرا، این ضریح به سرعت به این شهر انتقال یافته و کار نصب آن در مدت 60 روز انجام خواهد شد.

ˈمحمود پارچه بافˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به این که ضریح امامین عسکریین(ع) از یک بسته کامل تشکیل شده، گفت: این ضریح مطهر به دستور آیت الله سیستانی ساخته شده است.

وی افزود: دربهای ورود حرم مطهر به رواق ها، گنبدخانه، 4 صندوق خاتم کاری نفیس (که توسط مردم شیراز ساخته شده)، یک هزار متر فرش دست باف کاشان (توسط بانوان کاشانی بافته شده) و 8 پنجره که از چوب خاص برای دور گنبدخانه ( که توسط مردم یزد ساخته شده) ساخته شده و هم اکنون در شهر قم می باشد.

پارچه باف طرح این ضریح را همانند ضریح قبلی دانست و اظهار داشت: طراح و سازنده ضریح مطهر امامین عسکریین (ع) استاد سید ˈمهدی علمداریˈ از هنرمندان زبردست اصفهانی می باشد و طراحی پیکره نیز توسط مهندس ˈمهدی خوش نژادˈ انجام شده است.

وی افزود: ˈطراحی نقوش و گل و بوته نیز توسط استاد علمداری و خط نیز توسط خطاط نامی جهان اسلام استاد سید ˈمحمد حسین موحدˈ اجرا شده و کار زیبای چوب به صورت معرق، گره چینی و مقرنس توسط استاد ˈمهدی دیدارˈ و استاد ˈاکبر رحیمˈ اجرا شده است.ˈ

وی در ادامه افزود: داخل و روی ضریح مطهر امامین عسکریین با خطوط اسلامی سوره های قرآن با طلا و چوب اجرا شده و احادیث و فرازهایی از دعای جامعه کبیره نوشته شده است و در داخل و روی ضریح مطهر مزین به اسماء 14 معصوم می باشد.

منبع:ایرنا



کمپین عاشقان ظهور مهدی عجل الله

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: امام هادی علی النقی ع ، ،
----- -----
برچسب‌ها: