رونمایی از مینا کاری دربهای حرم عسکریین
يا صاحب الزمان

آخرین مطالب وبلاگ

رونمایی از مینا کاری دربهای حرم عسکریین

در اهواز صورت گرفت/

رونمایی از مینا کاری دربهای حرم عسکریین

خطاطی و میناکاری پلاک​های حاشیه درب‌های حرم امامین عسکریین(ع) در اهواز رونمایی شد.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در حاشیه رونمایی از خطاطی و میناکاری پلاک​های حاشیه درب​های حرم امامین عسکریین(ع) که 28 دی در اهواز برگزار شد، گفت: یکی از پروژه​هایی که از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات، به استان خوزستان واگذار شده، ساخت 6 درب حرم امامین عسکریین(ع) است. وی با بیان اینکه این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شد و از آن زمان تاکنون کار نجاری و خطاطی آن در استان انجام شده است، افزود: ساخت درب​ها با توجه به سنتی بودن و طراحی خاص و قدیمی که باید روی آنها انجام می​شد، نیاز به دقت و ظرافت داشت که خوشبختانه این مرحله به خوبی انجام شد. انتخاب متون زیارت جامعه کبیره در خطاطی درب​ها موسوی با اشاره به اینکه پس از پایان ساخت سازه چوبی و پایان قلم‌‌زنی روی ورق​های مس و نقره در حال حاضر در مرحله میناکاری و خطاطی قرار داریم، عنوان کرد: متون انتخابی برای خطاطی حاشیه درب‌​ها از زیارت جامعه کبیره که منتسب به امام هادی(ع) است، اخذ شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تصریح کرد: میناکاری یکی از هنرهای تخصصی و منحصر به استان​های محدودی از کشور است که بنا بود انجام این مرحله به استان دیگری واگذار شود اما با پیگیری​های صورت گرفته و با توجه به توانمندی و آمادگی هنرمندان خوش ذوق خوزستانی به ویژه بانوان در این زمینه، این کار ارزشمند و بزرگ نیز به عهده خوزستان قرار گرفت. 140 قطعه پلاک​ به کار رفته در حاشیه درب​های حرم امامین عسکریین(ع) وی تعداد پلاک​های حاشیه درب​های حرم امامین عسکریین(ع) را 140 قطعه عنوان و اظهار کرد: 120 قطعه از این پلاک​ها برای حاشیه درب​ها به کار می​رود که کار خطاطی و میناکاری آن در حال انجام است و 20 قطعه ترنج نیز در استان انجام خواهد شد و به زودی شهروندان نتیجه کمک​هایی را که برای این امر خیر داشتند، مشاهده می​کنند.
موسوی با اشاره به تلاش​ها برای انجام هرگونه فعالیت هنری مربوط به بازسازی حرمین شریفین در عراق و سوریه همچون ساخت درب​ها، ضریح​ها، کاشی​کاری، طلاکاری، نقره​کاری و غیره در خوزستان، خاطرنشان کرد: امید است استان خوزستان در زمینه انجام این کار تخصصی و مهم در کشور بنام شود.

منبع


کمپین عاشقان ظهور مهدی عجل الله

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: امام هادی علی النقی ع ، ،
----- -----
برچسب‌ها:
[ ]